torsdag den 5. juli 2012

En enkelt høm høm gør vel ikke skade?



Min niece, der bor i Alminde skriver på sin facebook side:

Jeg er chokeret over (nogle) hundeejere! Jeg ser tilfældigvis ud af vinduet hvor en hund er ved at lægge en l... i vores indkørsel.. Ejeren ser så mig og stopper op som om hun vil samle op, men går så igen da hun tror jeg ikke kigger mere. Går ud og råber om hun lige kommer tilbage og samler op, og hun råber at hun bliver nødt til at hente en pose.. Helt ærligt, det skal man vel altid have med ud og lufte hund..

Arrgh, det er sgu ikke i orden, og så er lorten ikke hentet endnu.

Hvordan bliver vi bedre hundeejere og sørger for at alle efterladenskaber bliver bragt med hjem fra dagens luftetur, når vi bor i et villakvarter?

Det er rent ud sagt en varm lort at tage fat i. Og der er så kedeligt, at alt for mange hundeejere bare lader stå til og regner med at ingen ser det.

Vi har i vores grundejerforening en evig diskussion om hundeefterladenskaber. Vi har et stort grønt område med klippet græs og højt græs. Og der må jeg indrømme, hvis Kira besørger i det høje græs, hvor der ingen færdsel er,  ja så samler jeg heller ikke op. Men jeg bliver til gengæld også forarget, hvis der ikke er samlet op i det område hvor der er klippet græs. Det er trods alt ganske almindelige haveejere, der stiller der græsklippere til rådighed, for at vi andre får en slags grønt fortov at gå på.

Men hvad gør vi som hundeejere? For er der bare én der træder ved siden af og lægger en lort på det forkerte sted, ja så er alle hundeejere stemplet!

Byd gerne ind med meninger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar