søndag den 26. juni 2016

Fra hvalp til hund er allerede begyndt ...

Jeg havde de bedste intentioner om, at bloggen skulle være stedet for opdateringer J Nuvel, det holdt så ikke længe J Men vi er kommet rigtig godt fra start J


Dukan har i den grad indtaget Syrenhaven og vi er ALLE TRE meget glade for ham J

Og ja, det passer faktisk. Kira synes at han er fantastisk – især at drille J men de to har fundet melodien, selvom de ofte må skilles, fordi det bliver for vildt – og det går begge veje. Det er selvfølgelig ikke idyl hele vejen, for der er både fordele og ulemper ved at have flere, men overvejende er det idyl. Morgenluftningen har jeg dog delt i to. Jeg var så naiv at tro, at med en jojo-line, så gik det hele nok. NEJ det går ikke - jeg må afsted to gange om morgenen, men så er der også fuldstændig tilstedeværelse for begge to, tid til træning og tid til nærvær J

Træningsmæssigt er vi også godt i gang:

Karl og Dukan træner spor – og i dag har de gået et spor på 250 meter – to knæk – uden blod – kun klove, hvor det er 1500 meter siden, at klovene fik blod på. De er super seje, og det er en stor fornøjelse at se den lille hale, som en antenne i luften og afsted på sporet J



Jeg træner lydighed og andet med ham i stor stil J 
Han er mega god til indkald J og så træner vi start på plads, balje, gå-pænt-i-snor, liv og død, kontakt, kontakt og atter kontakt J balance, sit og bliv, men dæk kan vi dælme ikke finde ud af J


Der er også masser af tid til at være hvalp J og den disciplin er han rigtig god til!
Men tiden sammen med Kira vægter meget højt og jeg er fuld af fortrøstning, for de to - de er bare så seje, har så meget glæde af hinanden og giver OS SÅ MANGE SMIL OG LYKKE i hverdagen!!

1 kommentar: